План заходів в ДНЗ «Жашківський АТПЛ» щодо попередження булінгу в учнівському середовищі на 2020-2021 навчальний рік
№ п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні за виконання |
1. |
Довести до відома всіх учасників навчально-виховного процесу лист МОН України від 29.12.2018 № 1/9 – 790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу». |
Вересень, Лютий |
Заступник директора з НВихР Практичний психолог Соціальний педагог |
2. |
Здійснювати постійний контроль щодо запобігання агресії з боку педагогічних працівників до учнівської молоді відповідно до наказу МОН України від 25.12.2006р. №884 «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми». |
На протязі навчального року |
Заступникам директора Кравцю В.В., Прохорчук Л. В., Волоховій Н.П., старшому майстру Мокійчук Д.П. |
3. |
Створити Комісію щодо розгляду випадків булінгу(цькування). |
Вересень |
Адміністрація, заступник директора з НВихР, соцільний педагог |
4. |
Долучати до профілактичної роботи лідерів учнівського самоврядування. Проводити тематичні засідання учкому «ТЕМП» з метою попередження булінгу в учнівському колективі.
|
1 раз у місяць За потреби |
Заступник директора з НВихР Практичний психолог Соціальний педагог Президент ліцею |
5. |
Класним керівникам використовувати в процесі виховної діяльності методичні матеріали посібника: «Не смійся з мене». |
Постійно |
Адміністрація Психолог Соціальний педагог класні керівники майстри виробничого навчання |
6. |
Обмінюватися інформацією між собою про профілактику булінгу та приймати термінові дії в разі їх виявлення. |
Постійно |
Адміністрація Психолог, соціальний педагог Педагогічні працівники |
7. |
За потреби підключати представників органів місцевого самоврядування, соціальні служби, правоохоронців, громадські організації.
|
За потребою |
Адміністрація закладу класні керівники майстри виробничого навчання |
8. |
Налагодити тісну співпрацю щодо забезпечення виконання завдань з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу із ССД, органами опіки і піклування, ювенальною превенцією Національної поліції, громадськими організаціями. щодо означеного питання. |
Постійно |
Адміністрація закладу ЗД з НВихР Соціальний педагог |
9. |
Розробити план заходів з профілактики булінгу в учнівському середовищі. До планів виховної роботи включати теми виховних справ з означеного питання. Планомірно проводити просвітницькі заходи, спрямовані на попередження насильства в учнівських колективах. |
Постійно |
ЗД з НВихР Психолог Соціальний педагог Класні керівники Майстри в/н Учнівський Комітет «ТЕМП» |
10. |
Обов’язково проінформувати батьків щодо прийняття законів України «Про запобіганняі протидії домашньому насильству та булінгу». Про відповідальність за булінг вчителів, батьків, дітей.
|
Лютий березень |
Адміністрація ліцею класні керівники майстри в/н психолог соціальний педагог |
11. |
Обов’язково провести батьківські збори включаючи до повістки денної питання з теми:
|
1 раз у семестр |
Керівництво навчальних груп вихователі за участі практичного психолога та соціального педагога |
12. |
Провести цикл бесід із здобувачами освіти про цінність особистості і сенс життя з теми:
|
Вересень- Червень |
Класні керівники, психолог, соціальний педагог |
13. |
Проводити виховні заняття з учнями групи з теми: «Що ми знаємо про булінг», «Куди звернутися якщо з тебе знущаються?», «Зупинимо булінг разом», «Чому важливо вчасно відреагувати на прояви булінгу?»
|
Постійно |
Керівництво навчальних груп, соціальний педагог, психолог |
14. |
Завести щоденник булінгу. В ньому фіксувати: Що відбулося? Коли відбулося? Про що йшла мова? Чому відбувся конфлікт? Хто і як себе поводив під час події? Хто й що сказав? Чи були якісь особливі обставини? Які саме? Як я себе при цьому почував? Як я себе поводив? Чи міг би я поводитися якось інакше? Як саме? Чи був хтось, хто мені допоміг, підтримав мене? Чи є свідки та докази події? Чи був хтось, хто не допоміг?
|
На протязі навчального року |
Психолог, соціальний педагог |
15. |
Провести системну роботу з педагогічними працівниками на теми: «Профілактика булігу в учнівському середовищі», «Безпечна школа», «Маски булінгу». |
На протязі року |
Психолог, соціальний педагог |
16. |
Тематика занять для здобувачів освіти з теми: 1.«Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом». 2.«Як навчити дітей безпеці в інтернеті.» 3. «Кібербулінг. Що потрібно знати». 4.Дружба. Відносини з одногрупниками. 5. «Подорож світом без булінгу». 6.Ти та твоє оточення. Лідерство. 7.Стосунки з батьками. 8. Ризикована поведінка молоді.
|
На протязі навчального року |
Психолог Соціальний педагог, Класні керівники |