A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний навчальний заклад "Жашківський аграрно-технологічний професійний ліцей"
«Навчаємо професійно – працюємо на майбутнє»

Положення про учнівське самоврядування

Положення про Учнівське самоврядування ДНЗ «Жашківський АТПЛ»

Розділ 1. Загальні положення

1.1. Учнівське самоврядування – добровільна демократична організація, яка є простором для розвитку особистості. Самоврядування забезпечує участь здобувачів освіти у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу, притягує їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує почуття керівника спочатку в учнівській групі, ліцеї, місті, державі.

1.2. Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно-правовими документами, що діють у загальноосвітньому закладі, та цим Положенням.

1.3. Усі члени учнівського колективу беруть участь в учнівському самоврядуванні. Будь-які обмеження заборонені.

1.4. Учнівське самоврядування – первинна організація, яка на правах колективного члена входить до учнівського самоврядування ліцею.

1.5. Учнівська молодь при потребі має право змінити структуру Комітету.

1.6. Права учнівського самоврядування Учнівське самоврядування має право:

  • отримувати від адміністрації ліцею інформацію з питань життєдіяльності ліцею;
  • вносити адміністрації пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу ліцею;
  • вносити пропозиції до річного  плану роботи ліцею;
  • представляти інтереси здобувачів освіти на педагогічних радах, зборах, присвячених питанням життя ліцею;
  • проводити зустрічі з директором ліцею та іншими представниками адміністрації;
  • проводити серед здобувачів освіти опитування;
  • встановлювати відносини і організовувати спільну діяльність з учнівським самоврядуванням інших навчальних закладів;
  • брати участь у вирішенні конфліктних питань між учнівською молоддю, вчителями і батьками;
  • представляти інтереси здобувачів освіти в органах і організаціях поза ліцеєм;
  • брати участь у формуванні складів ліцейних делегацій на заходах міського рівня і вище.
  • Приймати участь у роботі Ради профілактики правопорушень та Стипендіальної комісії.

Розділ 2. Мета і завдання

2.1. Метою організації самоврядування є формування і розвиток соціально активної, духовно сформованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.

2.2. Головною метою  самоврядування є :

  • розвиток, самовдосконалення, самореалізація на благо собі, своїм ровесникам, своїй родині, народу України;
  • забезпечення і захист права та інтересів здобувачів освіти ліцею на основі Статуту навчального закладу, поширення серед молоді інформації про шляхи захисту своїх прав та свобод;
  • створення умов для самореалізації учнівської молоді, залучення їх до участі у прийнятті рішень на рівні групи та навчального закладу; формування почуття відповідальності, свідомого ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ ліцейного життя, оволодіння наукою управління;
  • сприяння всебічній реалізації та підлітками своїх інтересів, здібностей, прав та свобод на засадах загальнолюдських цінностей;
  • формування навичок самоврядування, соціальної активності і соціальної відповідальності у процесі практичної громадської діяльності;
  • згуртовування молоді навчального закладу для добрих, корисних, цікавих справ, розвитку їх творчих здібностей;
  • сприяння культурному розвитку, духовному збагаченню дітей та учнівської молоді.

 2.3. Завдання:

  • виявлення та підтримка лідерів учнівського колективу;
  • формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;
  • привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час;
  • розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору;
  • затвердження здорового способу життя;
  • формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку;
  • об’єднання волонтерів закладу для добрих, корисних, цікавих справ, доброчинних акціях;
  • пошук нових нетрадиційних, цікавих форм виховної роботи.
    1.  Учнівське самоврядування базується на демократичних засадах, має продуману структуру.
    2.  Учнівська молодь ліцею має право обирати, бути обраним у структури учнівського самоврядування.

Розділ 3. Учнівський Комітет «ТЕМП»  ліцею

3.1. Модель організації учнівського самоврядування в закладі є  Учнівський Комітет «ТЕМП» (Талановите Ерудоване Молоде Покоління» і є найвищим представницьким органом здобувачів освіти у ліцеї.

3.2.  Учнівський Комітет «ТЕМП» базується на принципах виборності, рівності, пропорційності.

3.3. Сферою повноважень Учнівського Комітету «ТЕМП» є навчання та активне дозвілля учнівського життя.

3.4. До Учнівського  Комітету «ТЕМП» обираються по два представники від кожної учнівської групи, один з яких є старостою групи. Староста обирається щороку на учнівських зборах не пізніше 25 вересня поточного навчального року.

3.5. Формою роботи Учкому «ТЕМП» є засідання, які проводяться раз на місяць. Перше засідання новообраного Учкому «ТЕМП повинно відбутися не пізніше 27 вересня поточного навчального року.

3.6. Учнівський Комітет «ТЕМП» приймає ухвали, рішення, резолюції, обов’язкові для всього учнівського  колективу.

3.7. Учком «ТЕМП» затверджує голів та членів центрів Учнівського  Комітету «ТЕМП», терміном на 1-2 роки.

3.8. У випадку прийняття рішень, резолюцій, ухвал чи інших нормативних актів, які суперечать Статуту ліцею та іншим загальним документам, президент або дирекція мають право накласти вето на таке рішення.

Розділ 4. Структура і діяльність Учнівського Комітету «ТЕМП» 

4.1. Орган учнівського самоврядування використовує різноманітні форми роботи, спираючись на запити, інтереси, творчість та ініціативу здобувачів освіти, батьків та педагогів. Президент шкільного парламенту безпосередньо взаємодіє з адміністрацією, батьківським комітетом навчального закладу.

4.2. Функціонування органу учнівського самоврядування здійснюється згідно зі структурою:

  • Загальноліцейна учнівська конференція
  • Голова Учкому «ТЕМП» (Президент)
  • Центри Учкому «ТЕМП»:
  • Центр навчання та творчості
  • Центр культури та відпочинку
  • Центр спорту та ЗСЖ
  • Центр преси та інформації
  • Трудовий центр
  • Центр дисципліни та порядку
  • Волонтерський загін 
  • Вищим органом учнівського самоврядування є загальноліцейні  учнівські збори 
  • Засідання ліцейного  Учкому «ТЕМП»  проводиться за відповідним планом, але не рідше одного разу на місяць. При виникненні проблем, які потребують негайного вирішення, збирається на термінове позачергове засідання.

Розділ 5. Голова Учнівського комітету «ТЕМП» (Президент)

5.1. Президент є гарантом прав учнівської молоді, є представником усіх здобувачів освіти у взаємовідносинах з іншими структурами освітнього закладу та його адміністрацією, діє як офіційний представник на заходах, у яких представлений освітній заклад.

5.2.Голова Учкому «ТЕМП» ( Президент)  обирається терміном на 2 роки.

5.3. Голова Учкому «ТЕМП» ( Президент)  обирається шляхом таємного голосування простою більшістю голосів.

5.4.  Голова Учкому «ТЕМП» ( Президент)   здійснює загальну координацію діяльності центрів.

5.5.  Президент має право та зобов`язаний:

  • дотримуватися Статуту навчального закладу;
  • допомагати адміністрації здійснювати річний план роботи ліцею.
  • відвідувати збори педагогічного колективу;
  • висловлювати відверто свої думки і судження з усіх питань життя та діяльності колективу навчального закладу;
  • вносити пропозиції і побажання щодо покращення комфортного освітнього середовища та вдосконалення освітнього процесу;
  • скликати чергові (не рідше одного разу на місяць) та позачергові засідання Учнівського Комітету.
    1. Голова Учнівського Комітету «ТЕМП» (Президент) звітує про свою роботу раз на рік.
    2. Голова учнівського Комітету «ТЕМП» не має права передавати свої повноваження іншим особам.
    3. У разі відсутності Голови учнівського Комітету «ТЕМП» (Президента) його обов’язки виконує заступник.
    4. Голова учнівського Комітету «ТЕМП» (Президент) виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного президента.

 

Розділ 6. Центри Учнівського Комітету «ТЕМП»

6.1. Зв'язок учнівського самоврядування та навчальними групами здійснюється через представників Учкому, обраних на групових  зборах.

6.2. Ліцейні збори – колективний орган учнівського самоврядування. Збори проводяться не рідше одного разу на рік. Вони розглядають питання колективу, заслуховують інформацію про планування засідань учнівського самоврядування, накреслюють заходи щодо їх виконання.

6.3. Представник  Учкому «ТЕМП» ( Президент)  організовує роботу активних здобувачів освіти  учнівських груп на виконання рішень лілейного учнівського  самоврядування.

Розділ 8. Діяльність центрів Учнівського Комітету  «ТЕМП»

Центр культури та відпочинку

Мета: організація цікавого та змістовного дозвілля в ліцеї.

Завдання :

  • беруть участь у проведенні та організації ліцейних заходів;
  • проводять цікаві змістовні форми відпочинку: інтелектуальні та розважальні ігри, спортивні заходи, флешмоби, челенджі, круглі столи, конкурси професійної майстерності , Квести;
  • організовують перегляди фільмів, тематичні літературні години , години спілкування в імпровізованій кав’ярні, дискотеки;
  • беруть участь у художньому оформленні аудиторій ліцею, створенні локацій та  фотозон до різних святкових подій.

Центр навчання та творчості

Мета: забезпечення простору для ініціативи, творчості, самодіяльності учнівської молоді у навчально-пізнавальній діяльності.

Завдання: допомога розвитку раціональних методів навчальної діяльності здобувачів освіти, їх самоосвіти.

Участь у роботі МАН та інших творчих об`єднаннях .

Завдання :

  • проводять    спільно з бібліотекарем              ліцею    рейди-перевірки збереження підручників у кабінетах;
  • заохочують до участі у роботі предметних гуртків, беруть активну участь у підготовці та проведенні предметних тижнів та олімпіад;
  •  організовують конкурси, вікторини ерудитів, проводять інтелектуальні ігри;
  •  допомагають в організації  загальноліцейних спортивно-масових  заходів;
  •  пропагують здоровий спосіб життя через активності у тижнях здорового способу життя.

Центр преси та інформації

Мета: вивчення громадської думки про ліцейне життя, рекламування освітньої діяльності закладу, створення мережі ліцейної реклами.

Завдання:

  • збирають інформацію про різні події ліцейного життя;
  • висвітлюють різні події у ліцейній пресі на вебсайті;
  • проводять виставки – огляди  стіннівок, плакатів до визначних подій ;
  • займаються фото - та відео зйомкою усіх виховних та позакласних заходів;
  • знімають та монтують відео контенти різного спрямування.

Центр дисципліни та порядку

Мета: допомогти педагогічному колективу закладу у вирішенні питань дисципліни, культури поведінки здобувачів освіти на перервах, під час прийому їжі у їдальні, під час проведення спортивних та культурно-мистецьких  заходів.

Завдання:

  • виховувати висококультурну особистість;
  • прищеплювати навички  ввічливої та відповідальної поведінки у громадських місцях

учнівському  колективі, тощо;

  • приймати активну участь у право виховних заходах.

Волонтерський загін

Мета: виховувати готовність жити й діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності.

Завдання :

  • організовують  благочинні акції, ярмарки;
  • здійснюють привітання до свят та посильну допомогу учасникам та ветеранам  війни.
  • організовують збір коштів для хворих та  людей з особливими потребами;
  • співпрацюють з різними благодійними організаціями;
  • беруть участь у різних Всеукраїнських благочинних акціях.

Центр спорту та ЗСЖ

Мета:  пропаганда та формування навичок  здорового способу життя (антиалкогольна, анти тютюнова, антинаркотична пропаганда).

Завдання:

-         залучає учнівську молодь та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;

-         організовує залучення учнівської молоді до роботи спортивних гуртків , груп здоров`я;

-         організовує загальноліцейні спортивно-оздоровчі заходи;

-         приймає участь у підготовці та проведенні позаосвітніх заходів щодо формування навичок здорового способу життя  та культури поведінки;

-         проводить санітарно-освітню роботу серед здобувачів освіти (випускає санбюлетні, проводить профілактичні бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори);

-  проводить просвітницьку роботу щодо покращення ментального здоров’я здобувачів освіти ліцею.

 

Трудовий центр

Мета: виховання у здобувачів освіти любові до рідного краю бережливого ставлення до природи, охорони навколишнього середовища,прищеплення любові до фізичної праці та популяризації робітничих професій. 

Завдання:

- слідкує за дотриманням учнівською молоддю «Закону про побутову культуру»;

- стежить за санітарним станом ліцейного приміщення і забезпечує йому належне утримання, організовує і здійснює так звані трудові акції;

- створює бригади здобувачів освіти для ремонту меблів та інвентаря протягом навчального року та в літній період;

- організовує змагання між мешканцями гуртожитку на кращу кімнату, секцію учнівського гуртожитку;

- активізує зайнятість здобувачів освіти у флешмобах  #МОЯПРОФЕСІЯ, тижнях професійної майстерності.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень